18 Haziran 2019 Salı

pazarlama karması konu anlatımı


Ürün - Ürün, nihai tüketicilerin istediği göreve uygun olmalı, çalışmalı ve son kullanıcıların edinmeyi beklediği şey olmalı.
Yer - Ürün, hedef tüketicinizin alışveriş yapmayı en kolay bulduğu yerden temin edilebilir olmalıdır. Bu, bir cadde, mail, e-ticaret ya da bir çevrimiçi mağaza vasıtası ile en güncel seçenek olabilir.
Fiyat - Ürün her süre paranın karşılığını temsil ediyor şekilde görülmelidir. Bu daima mevcut en ucuz olması gerektiği anlamına gelmez. Pazarlama konseptinin temel ilkelerinden biri, müşterilerin coğunlukla kendileri için iyi çalışan bir şey için biraz daha çokça nakit ödemekten mutlu olmalarıdır.
Promosyon - Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve daha yakın zamanlarda, Sosyal Medya bir faaliyet için kilit iletişim araçlarıdır. Bu araçlar, kuruluşun mesajını en aşırı duymak istedikleri şekilde, dinleyicilere, bilgilendirici yahut duygularına çekici gelmek için doğru izleyicilere iletmek için kullanılmalıdır.
70'lerin sonunda, Pazarlamacılar vasıtası ile Pazarlama Karması'nın güncellenmesi gerektiği yaygın olarak kabul edildi. Bu, 1981'de 4P prensibine üç yeni element ekleyen Booms & Bitner sebebi ile Extended Marketing Mix'in oluşturulmasına yol açtı. Bu şimdi genişletilmiş Pazarlama Karması'na yalnızca fiziksel şeyler değil hizmet olan ürünleri dahil etmesine izin verdi.

Genişletilmiş 7 P
İnsanlar - Tüm şirketler, onları satış ekibinden Genel Müdür kadrosuna yönlendiren kişilere güvenir. Doğru insanlara sahip olmak çokça önemlidir, sebebi ise sunduğunuz ürünler / faaliyetler kadar sunduğunuz işin bir parçasıdır.
Süreçler - Servisinizin teslimatı genellikle var alıcı ile yapılır, böylece hizmetin nasıl verildiği bir defa daha tüketicinin parasını ödediği şeyin bir parçasıdır.
Fiziksel Kanıtlar - Neredeyse bütün hizmetler, tüketicinin ödediği miktarın maddi olmadığı hallerde bile, kimi fiziksel unsurları içerir. Örneğin, bir kuaför müşterisine tamamlanmış bir saç çeşidi sunacak ve bir sigorta şirketi müşterilerine bir tutar basılı malzeme verecek. Materyal fiziksel şekilde basılmamış olsa bile (PDF'lerde) bu tanım gereği "fiziksel ürün" alıyorlar.
1980'lerden bu yana yürüdüğü halde, 7P, pazarlama ortamındaki temel mantığı ve pazarlamacıların, pazarlama karmasını sosyal medya gibi iletişimlerdeki değişiklikleri, satış yapabileceğiniz yerlerdeki güncellemeleri içerecek şekilde uyarlama yetenekleri sebebiyle hala yaygın şekilde öğretiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder